Zvýšenie kvality vzdelávania na ZŠ Sama Cambela v Slovenskej Ľupči »
Pedagogický klub učiteľov prírodných vied na primárnom stupni
Prírodovedné poznávanie je prvou „vedeckou“ skúsenosťou človeka. Je empirické a až neskôr nadobúda formálny teoretický rámec. Prírodoveda je experimentálna veda, priamo spätá s poznávaním materiálneho sveta. Najúčinnejšou cestou poznávania je cesta, ktorá sa opiera o praktickú skúsenosť, o empíriu, experiment a praktickú aplikáciu [Čáp, 2006],a tú chceme našim deťom počas vyučovania na primárnom stupni ZŠ ponúknuť. Univerzálnosť procesov prírodovedného poznávania je taká, že je možné naučiť každého človeka, aby ich používal na svojej úrovni v každodennom živote [Lepil, 2006].
Súčasťou prírodovedného poznávania je aj poznanie fyzikálnych javov a zákonitostí, ktoré je aktuálne aj v súčasnosti, v dobe rýchleho vedeckého pokroku a intenzívneho rozvoja moderných technológií [Baník, 2006]. Avšak už samotné pomenovanie fyzikálny jav alebo chemická reakcia vzbudzuje u mnohých ľudí rešpekt, obavu či nezáujem. Je všeobecne známe, že samotný predmet fyzika alebo chémia sa vo vyšších ročníkoch na ZŠ neteší veľkej obľube. Prečo to takto je? Kde hľadať príčinu? Možno v samotnej výchove a vzdelávaní na 1. stupni ZŠ, kde je potrebné už od malička viesť žiakov k záujmu o poznanie zákonov prírody, a tým aj elementárnej fyziky a chémie. Získať záujem žiakov a najmä podnietiť ich v činnosti je častokrát tá najzložitejšia vec v edukačnom procese. Nie je problém niečo mechanicky nacvičiť, namemorovať, vyskúšať. Problém je vzbudiť záujem, vysvetliť, presvedčiť a motivovať. Nie je to vždy možné realizovať tradičným - formatívnym prístupom ku vzdelávaniu.
Naopak, je potrebné hľadať také metódy a formy, ktoré žiakov zaktivizujú, zatraktívnia vyučovanie fyzikálnej a chemickej problematiky a najmä umožnia pochopiť pomerne abstraktné učivo aj žiakom primárneho stupňa vzdelávania. Za najvhodnejší prostriedok v tomto smere považujeme jednoduchý fyzikálny alebo chemický experiment, ktorý oživuje vyučovací proces, robí ho príťažlivejším, zaujímavejším a zároveň ponúka nahliadnutie do zákonov prírody. Spôsobilosť používať prírodovedné vedomosti k porozumeniu podstaty prírody a zmien, ktoré v nej nastali v priebehu ľudskej činnosti, nazývame prírodovedná gramotnosť. A naším cieľom je rozvíjaťju u žiakov od malička a viesť ich smerom k aktívnemu poznávaniu prírody, pretože vtedy je čas nato, aby si vytvorili kladný vzťah k prírode a snažili sa ju pochopiť.
Zo zozbieraných a vybraných najvhodnejších experimentov pre žiakov 1. stupňa ZŠ vytvoríme metodickú príručku. Táto ostane pre potreby školy ako učebný materiál.
Správa o činnosti pedagogického klubu /3. september 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /16. september 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /7. október 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /14. október 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /11. november 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /25. november 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /9. december 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /16. december 2019/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /13. január 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /20. január 2020/ »
Písomný výstup pedagogického klubu /september 2019 – január 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /10. február 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /17. február 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /2. marec 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /1. jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /2. jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /5. jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /8. jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /9. jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /15. jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /22. jún 2020/ »
Písomný výstup pedagogického klubu /február 2020 – jún 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /7. september 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /21. september 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /5. október 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /12. október 2020/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /19. apríl 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /21. apríl 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /26. apríl 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /28. apríl 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /3. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /5. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /10. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /12. máj 2021/ »
Písomný výstup pedagogického klubu /september 2020 – január 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /17. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /20. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /24. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /26. máj 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /1. jún 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /2. jún 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /7. jún 2021/ »
Správa o činnosti pedagogického klubu /9. jún 2021/ »
Písomný výstup pedagogického klubu /február 2021 – jún 2021/ »
PEDAGOGICKÉ KLUBY »
PEDAGOGICKÝ KLUB ČITATEĽSKÉ DIELNE »
PEDAGOGICKÝ KLUB FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ »
PEDAGOGICKÝ KLUB UČITEĽOV PRÍRODNÝCH VIED NA PRIMÁRNOM STUPNI »
Zvýšenie kvality vzdelávania na Základnej škole Sama Cambela v Slovenskej Ľupči.docx |